FAQ

Når jeg handler hos lampemesteren.no kommer det ekstra gebyrer eller MVA i tillegg?

Nei, når du handler her hos oss – er MVA og tollhåndteringsgebyr allerede lagt inn i prisen, så derfor er den prisen du ser i handlekurven den fulle prisen du skal betale for dine varer.

Hvilken dokumentasjon får jeg for min bestilling?

Når din bestilling er gått igjennom, vil du motta en ordrebekreftelse på e-mail og samme dag vi sender din bestilling vil du motta en kopi av din faktura/ kjøpskvittering. Dette betyr ikke at dine varer ikke er betalt for, men kun at dine varer nå blir avsendt.  

Hvordan skriver jeg inn en rabattkode?

1. Legg dine varer i innkjøpskurven

2. Gå til innkjøpskurven

3. I step 1 vil du finne stedet, hvor du kan taste inn din rabattkode/gavekort

4. Trykk på "Oppdater" for at rabattkoden skal gå igjennom

Du kan se hvordan man gjør det i videoen nedenfor

Hvor har Lampemesteren.no hovedkontor?

Vårt kontor og lager er plassert i Ringkøbing i Danmark – hvorfra vi også avsender varene.

Hvorfor har jeg ikke fått en ordrebekreftelse?

Har du ikke fått en ordrebekreftelse per mail, kan din e-mailadresse være inntastet feil, årsaken kan også være at din ordre ikke er gått ordentlig igjennom. Ring eller skriv til kundeservice på kundeservice@lampemesteren.no som raskt kan undersøke saken og hjelpe med eventuelle rettelser.

Når jeg har kjøpt en vare, når blir beløpet trukket fra min bankkonto?

Først når varen er avsendt blir beløpet trukket fra din bankkonto.

Hvordan blir min bestilling levert?


Lampemesteren.no sender alle varer med posten. Du kan enten velge å få dine lamper levert i en pakkebutikk eller hjemme hos deg selv. Din bestilling blir levert innen 7 hverdager, fra avsendelsesdatoen.
Har du ikke mottatt din bestilling innenfor 7 hverdager, bes du først sjekke forsendelsesnummeret som du mottok på dagen for avsendelse. Hvis dette ikke gir deg en klar oversikt, bes du først kontakte det lokale postkontoret og deretter oss.

Har Lampemesteren.no en fysisk butikk?

Ja, vi har et showrom som ligger i Ringkøbing i Danmark.

Hvordan får jeg min vare til reparasjon?

Skal du reklamere på varen din, ber vi deg bruke lenken du mottok fra oss da du la inn bestillingen hos oss. Her kan du opprette en reklamasjon og bli veiledet gjennom noen trinn. Når vi mottar reklamasjonen din, vil kundeservicen vår behandle den og du vil motta en tilbakemelding om reklamasjonen din så fort som mulig.

Hvordan handler jeg?

Hvis du har funnet varen din:

1) Du legger varen i handlekurven ved å klikke på "Legg i handlekurven". Det kommer da en rød bar på toppen av siden, hvor det står "Varen er lagt i handlekurven. Gå til handlekurven." Trykk på "Gå til kassen" for å gjennomføre kjøpet.

2) Her kan du velge 2 ting: "Til bestilling" eller "Kjøp mer" Her kan du også taste inn rabattkoden din, hvis du har mottatt en.

3) Trykk på "Til bestilling" for å gjennomføre kjøpet. Deretter skal du fylle inn dine personlige opplysninger og du kan også logge inn som bruker, hvis du er opprettet. Du kan herunder lese og godkjenne våre handelsbetingelser. Trykk deretter "Fortsett".

4) Du kommer nå til betaling, hvor du skal velge hvilket betalingskort du ønsker å benytte. Du skal godkjenne kjøpet ditt, samt våre forretningsbetingelser. Du kan lese om forretningsbetingelsene, ved å trykke på den røde linken, like ovenfor avkryssingsfeltet. Trykk deretter "Godkjenn".

5) Du skal nå fylle inn dine bankkort opplysninger. Trykk deretter "Gjennomfør betaling".

Hvis du ikke har funnet varen din

Du kan søke etter varer på flere forskjellige måter.

Øverst i høyre hjørne av skjermen er søkefeltet, her kan du skrive ditt søkeord.
Du kan søke på en spesifikk lampe ved f.eks. å skrive ”AJ vegglampe”, ”PH pendel” eller liknende.
Videre kan du i menyen på venstre side søke etter lamper, trykk på pendel hvis du søker en pendel.
Her vil alle våre pendler vise seg. Deretter kan du minimere utvalget ved å velge leverandør.

Når du har funnet ønsket lampe så gjennomfører du betalingen som nevnt ovenfor i punkt 1.

Hvordan finner jeg frem til en bestemt vare? 


Du kan søke varer på flere forskjellige måter. Du kan søke etter et bestemt merke eller varekategori, ved å taste inn søkeord i søkefeltet oppe på høyre side, eller bruke linkene til varekategorier på venstre side av skjermen.

Hvordan kan jeg velge en vare etter mitt behov?


Øverst i høyre hjørne av skjermen er søkefeltet, her kan du skrive inn søkeordet ditt. Det kan f.eks. være ”AJ vegglampe”, ”PH pendel” eller liknende.
Videre kan du i menyen på venstre side søke etter lamper, trykk på pendel hvis du søker en pendel.
Her vil alle våre pendler vise seg. Deretter kan du minimere utvalget ved å velge leverandør.

Hvordan kan jeg bestille varer?


Se "Hvordan bestiller jeg" eller ring eller skriv til Lampemesteren.no kundeservice på tlf. 21 984 305 eller info@lampemesteren.no.
Så blir du guidet rundt i nettbutikken.

Hvordan kan jeg betale?

Betaling for bestilte varer kan skje online ved bruk av Dankort, VISA, Mastercard, Maestro, eDankort, VISA Electron, JCB cards, American Express, VIPPS og Paypal. Du kan også betale med en bankoverførsel, som er opplyst under ’Handelsbetingelser’ samt ’Om oss’, dog skal du være oppmerksom på at vi ikke sender din bestilling før vi har registrert din betaling.

Kan jeg betale etter at jeg har fått varene til døren?


Nei. Du skal angi betalingskortinformasjon for å fullføre ditt kjøp på Lampemesteren.no eller vi skal ha registrert din overførsel. Ved bruk av diverse kort eller Paypal trekker vi først beløpet fra din bankkonto når varene blir sendt fra vårt lager.

Kan jeg bestille per mail eller per fax?


Nei. Av sikkerhetsårsaker aksepterer vi ikke bestillinger på mail eller fax. Du kan ringe til kundeservice på tlf. 21 984 305, hvor du kan bli guidet rundt i nettbutikken og få hjelp til å legge varer i innkjøpskurven, men du skal aktivt delta i kjøpsprosessen.

Er det sikkert å betale online med betalingskort?


Lampemesteren.no bruker et meget sikkert betalingssystem: DIBS Betalingene går igjennom DIBS via PBS. Dine betalingskortopplysninger er beskyttet og kryptert, når de sendes til behandling ved DIBS. Det betyr i praksis, at all inntasting av betalingskortopplysninger skjer via DIBS. Lampemesteren.no får derfor ikke kjennskap til det, du inntaster, men får beskjed om transaksjonen er godkjent eller ikke.

Blir pengene trukket fra min konto umiddelbart etter at jeg har bestilt?


Vi trekker først beløpet fra din bankkonto når vi sender varene dine fra lageret vårt.

Hvilke leveringsmuligheter har jeg?


Lampemesteren.no sender alle varer med posten. Alle kjøp er fraktfritt levert for alle lamper samt kjøp for over NOK 999,00.

Hvor lang tid tar det før dere sender bestillingen min?


Leveringtiden hos Lampemesteren.no er  maks 14 hverdager, men det kan  ved spesiallamper godt gå lenger tid innen levering. I disse tilfeller vil vi snarest mulig kontakte våre kunder for å opplyse om forventet leveringstid.

Kan min bestilling leveres på en annen adresse enn faktura-adressen?


Ja. Du skal kun fylle ut ønsket leveringsadresse under din bestilling.

Kan jeg endre leveringsadressen?


Via lenken du mottok fra oss med ordreoversikten din har du muligheten til å endre leveringsadressen din. Er pakken din fakturert, er det ikke mulig å endre leveringsadressen.

Hvad skjer hvis forsendelsen bortkommer under leveringen?


Lampemesteren.dk etterlyser forsendelsen i samarbeid med GLS eller Postdanmark. Denne etterlysningen tar 1 til 2 uker, og hvis pakken ikke dukker opp til den tiden, vil bestillingen din bli ekspedert på ny.

Hvilket dokument har jeg som bekreftelse på bestilling?


Når du har godkjent ordren din, får du automatisk en ordrebekreftelse på e-post. I ordrebekreftelsen står det hvilke varer du har bestilt og betalt for. Lagre eller skriv ut ordrebekreftelsen din, da den samtidig gjelder som garantibevis

Hva hvis emballasjen er skadet når jeg mottar varen?

Når du mottar dine varer, skal du huske å kontrollere dem for synlige skader. Hvis emballasjen er skadet, eller har andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere for mottagelsen med forbehold for eventuelle skader på innholdet eller nekte å motta varen og la sjåføren ta den med igjen.

Se mer om returnering av defekte varer HER

Hvordan reklamerer/ klager jeg?

Lampemesteren.no gir deg 2 års reklamasjonsrett i henhold til kjøpsloven.

Hvilket beløp får jeg tilbakebetalt ved returnering?

Du betaler selv frakten ved fortrydelse.
Er det en reklamasjon tilbakebetaler Lampemesteren.no varens pris inkl. fraktomkostninger, såfremt reklamasjonen er berettiget. En elektronisk bank tilbakeoverføring kan ta opp til 30 dager.

Les mer om refundering HER

Kan jeg returnere en vare jeg ikke er fornøyd med?

Ja, du kan sende varen din i retur i opptil 100 dager etter mottakelsen og få returnert varens pris ekskl. fraktomkostninger.
Har du angret kjøpet, betaler du selv for returneringen.

Har varen vært montert eller vises det på en eller annen måte tegn på slitasje, bruk og/eller skader, forbeholder vi oss retten til å avvise returnering av varen.

Se mer om returnering av varer HER