En opplevelse for alle sanser



EN OPPLEVELSE FOR ALLE SANSER


Danske MENU inviterte oss til å besøke Audo. Vi var klare, spente og satte oss på toget i Vestjylland. Ved ankomst til Nordhavnen og med synet av en vakker, rødbrent bygning blir vi møtt av MENUs Audo, som er en av de eldste bygningene i Nordhavnen - hva denne Audoen egentlig betyr, lærte vi mye i løpet av dagen.

AUDO - Ab Uno Disce Omnes - From One, Learn All

Det var morgen, grått og trist, men velkomsten i resepsjonen var en solstråle, og vi følte oss umiddelbart velkomne og hjemme. I velkomstområdet ble vi møtt av vakre, naturlige og varme farger, et yrende liv av gjester som jobbet i de vakre omgivelsene og gjester som bare kom innom for en god kopp kaffe.



MENU – en familiehistorie

Vi har forflyttet oss til den store trappen, som på en helt naturlig måte nærmest er hjertet i interiøret. Om det er de vakre detaljene eller nysgjerrigheten etter å se mer som trekker deg inn, er det ingen som vet ...

Etter en velkomsthilsen fra MENU ble den første presentasjonen sparket i gang av Joachim Kornbek Hansen - 3. generasjon. En historie med røtter helt tilbake til 1978, da selskapet faktisk var en stålfabrikk (Norup Stålfabrik). Joachims bestefar var ansatt på stålfabrikken og fikk valget mellom å miste jobben - levebrødet - eller kjøpe restene av fabrikken. Bestefaren satte stor pris på familien og tryggheten ved å ha en fast inntekt. Med stolt mine og en viss nostalgi forteller Joachim at besteforeldrene måtte pantsette en gullklokke for å skaffe kapital til å overta stålfabrikken. Det er ingen tvil om at dette er en stolt familiehistorie, og at gullklokken, som fortsatt er i familiens eie, har dannet rammen om dette eventyret og mange gode historier for venner og familie - og nå også delt med oss.

Bestefaren, Simon Hansen, var først og fremst en finansmann som var opptatt av å skaffe brød på bordet til familien og sikre deres fremtid. På den tiden hadde selskapet ingen ambisjoner om et internasjonalt eventyr.

Joachims far, Bjarne Hansen, ble andre generasjon i familiebedriften, og med ham tok visjonen virkelig av. Med Bjarnes visjon fulgte samarbeidet med eksterne designere - en strategi som har fortsatt frem til i dag. I begynnelsen var det vi i dag kjenner som MENU, mest kjent for mindre tilbehør, først og fremst til kjøkkenet.
MENU; et navn, et varemerke, en tilfeldighet

MENU; et navn, et varemerke, en tilfeldighet

Hvis du, i likhet med oss, har undret deg over navnet - og kanskje enda mer nå som vi vet at det hele startet som en stålfabrikk og senere ble til kjøkkentilbehør - ja, så er det faktisk mer en tilfeldighet enn noe annet.

På 1980- og 90-tallet var designeren Bent Falk på ferie i Hellas. Han fant et blikkskilt med ordet MENU på. Han syntes det var litt morsomt og tok det med hjem til Danmark. Allerede da ble MENU en del av historien, men først som en serie. Da selskapet skiftet stil og retning, ble MENU-navnet ikke helt glemt. MENU hadde en fin klang, og med litt research fant man ut at det betyr "detaljer" på fransk. Nå var det ingen tvil! Det var navnet som skulle forme fremtiden.

Mens vi sitter og lytter og ivrig noterer, kan man ikke annet enn å bli imponert og forelsket i historien om MENU.

The Audo – nå og i fremtiden!

Med The Audo er det tenkt mange fantastiske tanker som passer helt inn i det DNA MENU som merkevare ønsker å ha. Etter en flott historie om Audo har vi blitt sluppet løs og er klare til å utforske selv. Vi er IMPONERT; det er så estetisk vakkert og man føler seg hjemme. Hver eneste detalj er gjennomført, gjennomtenkt og i tråd med resten av interiøret.

Visjonen har vært å viske ut grensene mellom arbeidsplass og hjem. Joachim forklarer at de med Connected Spaces ønsker å gi oss HELE opplevelsen og vise merkevaren i sin funksjon. Det skal være en opplevelse å gå gjennom MENUs produkter. På bare én time har de klart å la oss oppleve MENU. Kaffen ble servert i en MENU-kanne, vi drikker av MENU-glass, sitter i en stor, vakker modulsofa fra MENU, og blikket trekkes mot vakre lamper og tilbehør fra MENU. MENU har virkelig kommet under huden på oss - og vi har bare vært her i en time.

Audo har noe for enhver smak, uansett hva grunnen til besøket er.
Trenger du en ekstra spesiell overnatting? Bestill et rom på hotellet, spis frokost i kafeen, se deg om i butikken etter spennende produkter, sjekk ut biblioteket eller bruk det som arbeidsplass for dagen - kaffen er god, stemningen og omgivelsene er fantastiske. Med en visjon om å skape et "space" der vi kan være sammen og bli inspirert, kan du ikke annet enn å bli imponert, overveldet og fascinert - mission accomplished.

"Vi ønsker å gjøre verden til et bedre sted."
Audo er en fleksibel lekeplass.

MENU; et designermerke

Med tre klare og tydelige designverdier er strategien lagt for hvordan et MENU-produkt skal se ut. En strategi som startet for alvor i 2010, da MENU introduserte stilen Soft Minimalism: En stil som er varm, myk og hjemmekoselig. Varm i farger, nyanser og materialer, myk i uttrykket og hjemmekoselig på dansk vis - der vi kanskje kan snike inn det danske ordet "hygge". Med Soft Minimalism ønsker de å skape design som er stram, men komfortabel.

De tre designverdiene beskrives på følgende måte:
1. Clean - Et snev av Soft Minimalism og enkel skjønnhet
2. Clever - Gjennomtenkte detaljer, funksjonelle og innovative
3. Natural - Nøytrale toner, varme farger, moderne, diskret og naturlig


Og MENU er vakker, den fungerer, og fargene er varme - man får lyst til å bli sittende i den store modulsofaen, og det er nesten vanskelig å ikke bare slappe av en stund.
En fantastisk oplevelse

En fantastisk oplevelse

Rike på inntrykk og opplevelser er vi klare til å trekke oss tilbake til hotellrommet. MENUs Audo får alle våre anbefalinger. Hvis du er i København, er det bare å stikke innom og nyte en god kopp kaffe.

The Audo
Århusgade 130
2150 København
Telefon: 31 26 30 80

Les mye mer om hva The Audo tilbyr på deres hjemmeside: theaudo.com!